Pazar

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (BÖTE)


                Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Eğitim fakültelerinin 1998 yılında yeniden yapılanması sonucunda birçok eğitim fakültesinde oluşturulmuştur bir bölümdür. Lisans mezunları meslek liseleri ve teknik liseler dışındaki ilköğretim ve orta öğretim okullarında Bilgisayar Öğretmeni olmaya ve Öğretim Teknoloğu ünvanını taşımaya hak kazanır. Tüm eğitim ve öğretim süreçlerinde materyal tasarlayacak ve geliştirecek beceri ve birikime sahip olurlar. Ders programı hem bilgisayar hem de eğitim alanından dersleri kapsamaktadır. Bazı Üniversiteler’deki BÖTE bölümleri çok daha özel alan dersleri barındırabilmektedir. O nedenle çok net ve açık bir biçimde disiplinler arası bir eğitim ve öğretim içeriğine sahiptir diyebiliriz. BÖTE bölümü, farklı disiplinlerde proje geliştirmiş, çalışmalar yapmış öğrenciler mezun eder. O nedenle zengin bir iş imkanına sahiptir.


                 Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Eğitimi Bölümü  (BÖTE)  eğitim kurumlarının gereksinim duyduğu bilgisayar ve diğer öğretim teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan yöntem ve teknikleri geliştirmek, yaymak ve öğretmek, bu kurumlarda öğretmenlik yapmak isteyen bireyleri yetiştirmektedir. Bölüm dört yıllık bir lisans programıdır. BÖTE programı, öncelikle çağdaş bir eğitimci sonra bilgisayar ve öğretim teknolojisi uzmanı olmak için gerekli temeli oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aşağıdaki görevleri yerine getirebilecek özelliklere sahip öğretim uzmanları yetiştirmek de amaçlanmaktadır:



•  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği,
•  Öğretim teknologluğu,
•  Öğretim tasarımı,
•  Teknoloji destekli öğretimin yönetimi,
•  Teknoloji destekli öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve    etkililiğini değerlendirme.


                

                 Günümüzde hem bilgi kapsamı, hem de teknolojik gelişmeler büyük bir hızla değişmekte ve yayılmaktadır. Bu oluşumlar, doğal olarak öğrenme-öğretme biçimlerini etkilemektedir. Öğretim materyallerinin hazırlanmasından sunuş ve değerlendirme sürecine kadar teknolojinin, özellikle bilgisayara dayalı teknolojilerinin vazgeçilmezliği eğitimcileri yeni kuramlar ve uygulama yollarının arayışına itmektedir. Böylece Öğretim-Öğrenme Teknolojileri bir bilim dalı olarak, teknolojinin gelişmesi ile birlikte varlığını oluşturmaya başlamıştır. Son yıllarda çoklu-ortam teknolojileri ve web teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte daha da önem kazanmıştır.
                 BÖTE'de 4 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Eğitimde Bilgi Teknolojileri, Programlama Dilleri, Eğitimde Materyal Kullanımı, Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri, İşletim sistemleri, PC Ortamında Yazılım Dilleri Uygulamaları, Uzaktan Eğitimin Temelleri, Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, İnternet Ortamında Yazılım Dilleri Uygulamaları, Bilgisayar Ağları ve İletişim, Eğitimde İnternet Uygulamaları, Eğitim Yazılımı Tasarım, Geliştirme ve Değerlendirme gibi) derslerde teknolojinin çok değişik ortamlarda kullanımıyla ilgili bilgi ve becerilerle donatıldıkları için gelecekte de benzer pozisyonları kolayca elde etmeleri beklenmektedir.

                 Öğrenimleri süresince, öğrenciler, halen kullanılmakta olan ya da eğitimde kullanılabilecek olan yeni öğretim teknolojilerini tanıyabilmekte, bilgisayar aracılığıyla etkin öğretim materyalleri tasarlayabilmekte, çalışacakları okullarda karşılaşabilecekleri olası sorunlara karşı hazırlanmaktadırlar. Okul deneyimleri derslerinde, edinilen öğretimi planlama ve sınıf yönetimi bilgilerinin gerçek yaşamda uygulanabilmesi sağlanmaktadır.


                                  Bulunduğu Üniversite ve Fakülteler



  1. Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE BÖLÜMÜ, Edirne
  2. TC Maltepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  3. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BOLU
  4. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, AFYON
  5. Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, AMASYA
  6. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü, ESKİŞEHİR
  7. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  8. Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ERZURUM
  9. Bahçeşehir Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  10. Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BALIKESİR
  11. Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  12. Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BARTIN
  13. Bilkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  14. Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  15. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ÇANAKKALE
  16. Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ADANA
  17. 9 Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İZMİR
  18. Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İZMİR
  19. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ESKİŞEHİR
  20. Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ELAZIĞ
  21. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  22. GaziOsmanPaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Böte Bölümü, TOKAT
  23. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  24. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, MALATYA
  25. İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü - İSTANBUL
  26. İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BOLU
  27. KSÜ, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, KAHRAMANMARAŞ
  28. KTÜ, Fatih Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, TRABZON
  29. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  30. Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, HATAY
  31. 19 Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, SAMSUN
  32. ODTÜ, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ANKARA
  33. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, DENİZLİ
  34. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ADAPAZARI
  35. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, KONYA
  36. Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, SİİRT
  37. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BURSA
  38. Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  39. Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, İSTANBUL
  40. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, BURDUR
  41. Girne Amerikan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Girne/K.K.T.C.
  42. Yakın Doğu Üniversitesi, BÖTE Bölümü, Lefkoşa/K.K.T.C.
  43. Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, Gazi Magosa/K.K.T.C.
  44. Erzincan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, ERZİNCAN
  45. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, VAN
  46. Kırıkkale Üniversitesi,Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, KIRIKKALE
  47. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü, Antalya
  48. Ahmet Yesevi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü



1 yorum:

  1. Merhaba, bende bir BÖTE öğencisiyim. Fakat ülkemizde böte bölümü olan bu üniversiteler ileride işsiz ve atanmayı bekleyen öğretmenler yetiştiriyor. Ülkemizde bilişime ve teknolojiye daha çok önem verilmesini bekliyorum. Daha çok istihdam olanağı oluşturulması gerekiyor.

    YanıtlaSil